بازگشایی سفارت محور دیدارهای وزیر خارجه سوییس در بغداد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر خارجه سوییس در سفر خود به بغداد با نخست وزیر و وزیر خارجه عراق ملاقات و تبادل نظر کرد.

بازگشایی سفارت محور دیدارهای وزیر خارجه سوییس در بغداد

به نقل از شفق نیوز، دفتر اطلاع رسانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای از ملاقات الکاظمی با ایگنازیو کاسیس، وزیر خارجه سوییس و معاون رئیس اتحادیه این کشور در بغداد و آنالیز راه های همکاری مشترک، روابط دوجانبه عراق-سوییس، افق های تقویت این روابط در راستای منافع مشترک و نیز گام ها در راستا بازگشایی سفارت سوییس در بغداد اطلاع داد.

همچنین این دفتر در بیانیه خود اظهار داشت: الکاظمی و کاسیس راه های تقویت توسعه مالی و سرمایه گذاری های خارجی در عراق و حمایت سوئیس از اقداماتی که دولت عراق در این زمینه در پیش گرفته را مورد آنالیز قرار داده و بر مشارکت گسترده تر و جدی تر بخش خصوصی، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و کار در عراق تاکید نمودند.

طبق بیانیه یاد شده، درباره همکاری ها در حوزه انسانی به ویژه در خصوص آوارگان و بازگرداندن آنها به خانه هایشان و تقویت کوشش ها برای برچیدن اثرات تروریسم مصاحبه شد.

در این ملاقات سفیر اتحادیه سوییس و بعضی دیگر از مسؤولان و مشاوران حضور داشتند.

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق نیز در کنفرانس مطبوعاتی ضمن ابراز خرسندی از سفر تاریخی همتای سوییسی خود به بغداد اظهار داشت: با وزیر خارجه سوییس درباره موضوع پول های بلوکه شده عراق در بانک های این کشور، مساله بازگشایی سفارت سوییس در بغداد، مسایل مهاجرت در دو سطح سوییس و اروپا، معین راه حلی برای پناهندگان و یا پناهجویان و چگونگی همکاری مشترک در حوزه سیاسی و دعوت از شرکت های سوییسی به عراق به ویژه شرکت های داروساز مصاحبه کردیم.

وزیر خارجه عراق با اشاره به امضای یادداشت تفاهمی میان عراق و سوییس، تاکید نمود: سوییس نقش مهمی در ایجاد شرایط ثبات دارد.

وزیر خارجه سوییس نیز در این کنفرانس مطبوعاتی با تاکید بر حمایت سویس از اصلاحات عراق، اظهار کرد: دولت سوییس استراتژی را از سال 2021 تا 2024 برای برقراری ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا در پیش گرفته و این اساس سفرم به عراق است.

کاسیس در ادامه گفت: در لبنان و اردن نیز همین اهداف را دنبال نموده و برای ایجاد روابطی درست جهت برقراری دوباره آرامش در منطقه کوشش خواهم کرد.

او اضافه کرد: عراق به پل صلح مشهور است و ما با هم برای برقراری صلح کوشش خواهیم کرد و به حمایت خود از عراق در حوزه های سیاسی و مالی و کوشش برای بازگشایی سفارت مان در بغداد ادامه خواهیم داد.

سفارت سویس در عراق سال 1991 تعطیل شد.

کاسیس در ادامه اظهارات خود جزئیات دیگری از استراتژی که درباره آن سخن گفت، ارائه نکرد اما سایت دولت سوئیس اظهار داشت: این استراتژی بر پایبندی طولانی مدت سوئیس به ممانعت از درگیری ها، تعهد این کشور به یاری های بشردوستانه و همکاری های توسعه ای پایدار است.

طبق اعلام این سایت، سیاست خارجه آینده سوییس در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بر پنج اولویت اصلی یعنی: یک، صلح، امنیت و حقوق بشر، دو، مهاجرت، سه، توسعه پایدار، چهار، اقتصاد، پول و علوم، پنج، دیجیتال سازی و فناوری های نوین متمرکز خواهد بود.

طبق این استراتژی، حضور سوییس در منطقه بر حمایت از حاکمیت خوب، توسعه مالی پایدار، تسهیل مهاجرت امن و سامان دهی شده، تقویت اصلاحات برای رسیدن به مالی شکوفاتر و افزایش مشارکت های مدنی پایدار خواهد بود.

سوییس میزبان صدها پناهجوی عراقی است که درخواست پناهندگی بعضی از آنها رد شده و ژنو میخواهد آنها را اخراج کند. عراق فوریه گذشته مخالفت خود را با بیرون کردن 245 عراقی که درخواست هایشان رد شده، اظهار داشت.، ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 137805

به "بازگشایی سفارت محور دیدارهای وزیر خارجه سوییس در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی سفارت محور دیدارهای وزیر خارجه سوییس در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید