فاضلاب زندان قزل حصار تهدیدی برای سلامتی ساکنان

به گزارش مجله سرگرمی، بوی نامطبوع فاضلاب زندان قزل حصار، مردم این منطقه را به ستوه آورده و تا به امروز نیز چاره ای برای آن اندیشیده یا اقدامی نشده است.

فاضلاب زندان قزل حصار تهدیدی برای سلامتی ساکنان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، فاضلاب زندان قزل حصار تهدیدی برای سلامتی ساکنان اطراف چند سالی است که در منطقه مهرشهر کرج پایین تر از کاخ مروارید بوی نامطبوع فاضلاب زندان قزل حصار، مردم این منطقه را به ستوه آورده است.

تعدادی از ساکنان منطقه کوی زنبق مهرشهر، استان البرز اظهار کردند: فاضلاب های روان که در این منطقه وجود دارد، محلی شده است برای تجمع حشرات موذی که بوی نامناسب و تعفن آن مردم منطقه و رهگذران بسیاری را می آزارد.

مردم منطقه خواهان رفع این مشکل از سوی مسئولان امر هستند و گفته اند که چند سالی است که به طور مدام این موضوع را گوشزد می کنیم اما کسی به فکر مردم این منطقه نیست.

علی راستبد یکی از ساکنان این منطقه می گوید: هر شب در این منطقه به ویژه در ساعاتی مشخص و در بعضی مواقع صبح ها بوی فاضلاب در تمام منطقه می پیچد. این بوی نامطبوع بیش از 20 سال است که مردم این منطقه را اذیت می نماید و با توجه به نامه نگاری هایی که با مسئولان امر اجرا شده، تا به امروز هیچ اقدامی انجام نشده است.

راستبد گفت: وجود فاضلاب های روان در ضلع شمالی مجتمع مسکونی صدف واقع در سه راه کیانمهر با بوی تعفن و مسائل بهداشتی آن باعث شده تا زندگی در این منطقه بسیار زجرآور باشد.

او همچنین در مورد عدم پاسخگویی مسئولان امر به بعضی از مکاتبه ها دراین باره انتقاد کرد و این مهم را عدم توجه و تنزل صندلی آنان دانست.

سعید خوش دل یکی دیگر از ساکنان این منطقه گفت: وجود بوی تعفن فاضلاب و انتقال میکروب ها، سلامت ما و فرزندانمان را در این منطقه تهدید می نماید.

خوش دل درباره بوی بد فاضلاب می گوید: بیشتر شب ها از بوی نامطبوع نمی توانیم نفس بکشیم و حتی گاهی شدت بوی نامطبوع به حدی است که تنفس آن، موجب سوزش گلو می گردد.

او گفت: بوی تعفن آزاردهنده شدید شب ها بیشتر می گردد و شدت آن به اندازه ای است که حتی سرنشینان خودروهای سواری که از قسمت های پایین کاخ مروارید می گذرند آن را استشمام می نمایند.

او ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری و آب و فاضلاب این منطقه در مورد بی توجهی به این موضوع خواهان توجه جدی مدیریت شهری به این موضوع شد.

رضا پادیا نیز از ساکنان منطقه بلوار ارم کوی زنبق گفت: بوی تعفن فاضلاب در این منطقه زندگی را به کام شهروندان تلخ نموده است.

ساکنان مهرشهر کانال روباز سیاه جوب کرج را عامل آلودگی زیست محیطی منطقه می دانند و خواهان رسیدگی به این موضوع شدند.

مدیریت آب های سطحی در کرج

علی آرایی شهردار منطقه سه کرج در این خصوص گفت: بحث مدیریت آب های سطحی و فاضلاب هایی که از مناطق فرادست به سمت پایین سرازیر می گردد در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.

او اضافه نمود: به تازگی قراردادی در حوزه معاونت عمرانی و سازمان عمران شهرداری کرج منعقدشده که بر اساس آن قرار است 1. 5 کیلومتر از نهر سیاه جوب منطقه مهرشهر کرج که فاقد پوشش است، سرپوشیده گردد.

آرایی گفت: اکنون شهرداری منطقه سه کرج در کوشش است تا برای کاهش آثار زیست محیطی، فاضلاب ها و آب های سطحی منطقه مهرشهر و کوی زنبق را ساماندهی کند.

شهردار منطقه سه کرج اضافه نمود: البته بادهای غالب که از سمت حلقه دره (محل دفن زباله استان البرز) می وزد بوی تعفن را در این منطقه پخش می نماید.

طرح توسعه شبکه های فاضلاب در مهرشهر کرج

رئیس روابط عمومی شرکت آبفای البرز نیز با اشاره به این که احداث شبکه فاضلاب شهری از سال 1373 در کلان شهر کرج آغازشده، گفت: تا به امروز بخشی از این شبکه در محدوده منطقه مهرشهر اجراشده که درحال توسعه است.

علیرضا لرستانی اضافه نمود: قطر لوله های فاضلاب شهری در منطقه 1600 میلی متر است که پساب ها را تا حوالی حلقه دره (محل دفن زباله های البرز) منتقل می نماید.

او گفت: مناطقی از کرج که فاضلاب شهری اجراشده تحت کنترل شرکت آبفای استان البرز واقع شده است اما مشکل مناطقی از مهرشهر به خاطر جهت طبیعی نهر دلمبر که از منطقه باغستان به سمت قزل حصار سرازیر شده، است.

لرستانی با اشاره به این که نهر دلمبر از محدوده قزل حصار به سیاه جوب نام گرفته، اضافه نمود: این رودخانه طبیعی و قدیمی بوده که در ادامه جهت به رودخانه شور و سپس به رودخانه کرج متصل می گردد.

رئیس روابط عمومی شرکت آبفای البرز گفت: از محدوده قزل حصار ورود فاضلاب های شهری، صنایع و غیره سبب شده تا بوی نامطبوعی از این جهت متصاعد گردد.

او اضافه نمود: از ابتدای اجرای طرح فاضلاب شهری تا به امروز حدود 800 کیلومتر از مناطق مختلف کلان شهر کرج تحت پوشش قرارگرفته که حدود 2 هزار و 500 کیلومتر دیگر شبکه توسعه شبکه احتیاج است.

لرستانی گفت: کوشش ها براین است تا شبکه فاضلاب در تمام مناطق کرج ازجمله کوی زنبق و مهرشهر اجرا و تکمیل گردد تا شاهد مسائل زیست محیطی در این کلان شهر نباشیم.

رئیس روابط عمومی شرکت آبفای البرز اضافه نمود: طبق برنامه ریزی، طرح های فاضلاب شهری به صورت منطقه به منطقه انجام می گردد که امیدواریم بتوانیم مشکل ساکنان مهرشهر را در اسرع وقت رفع کنیم.

منطقه مهرشهر کرج بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد که فاضلاب نهر دلمبر و زندان قزل حصار سال هاست که ساکنان این منطقه را آزار می دهد که انتظار می رود دستگاه های اجرایی در کمترین زمان ممکن این مشکل زیست محیطی را مرتفع نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63906

به "فاضلاب زندان قزل حصار تهدیدی برای سلامتی ساکنان" امتیاز دهید

2 کاربر به "فاضلاب زندان قزل حصار تهدیدی برای سلامتی ساکنان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاضلاب زندان قزل حصار تهدیدی برای سلامتی ساکنان"

1 دیدگاه

کیا 20 آذر 1401

با وجود این همه کارشناس و عالم و بودجه برای لوله گذاری ساده ما ساکنین مهرشهر هر شب باید گاز سولفور استشمام کنیم صبح زود هم باید مسموم بشیم و جونمون از سرفه بالا بیاد بعد عمری کار توی بیابان‌ها و آبادانی خونه ای تهیه کردم انصاف نیست بخدا اونی که سرش توی لاکشه هم در عذابه من برادرم در اثر این گاز سکته قلبی کرد ممنون از رسیدگی های بسیار فوق بیکرانه تون مسئولین عزیز

پاسخ به کیا
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید