معرفی قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی دنیا که همچنان به کار خود ادامه می دهند!

به گزارش مجله سرگرمی، زمانی که می شنویم یک صنعت صدمین سالگرد خود را جشن می گیرد، تصاویر انقلاب صنعتی با ماشین های بخار، راه آهن و دودکش ها به ذهنمان خطور می نماید. اما به زودی این تصایر جای خود را به تکنولوژی های پیشرفته و دنیای مدرن می دهد.

معرفی قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی دنیا که همچنان به کار خود ادامه می دهند!

اکتبر 2019 سالگرد 100 ساله ملکه ویللمینا (Queen Wilhelmina) هلند، با اعطای عنوان سلطنتی به یک خط هوایی (که روزگاری یک خط هوایی کوچک و پیشگام بود)، برگزار گردید. The Koninklijke Luchtvaart Maatschappij که بیشتر به KLM شناخته می شود، یکی از عظیمترین شرکت های هواپیمایی اروپا و همچنین یکی از معروف ترین برندهای جهان در صنعت هوانوردی است.

یک تاج افتخار به طور برجسته در لباس فرم این شرکت وجود دارد، شاید تاج افتخار این شرکت هواپیمایی بیشتر به قدیمی ترین شرکت هواپیمایی جهان مربوط باشد.

شگفت انگیز است اگر بگوییم، در صنعتی که به نوسانات و بی ثباتی های اقتصادی بسیاری مشهور است، تعداد کمی از خطوط هوایی از سال های اولیه تاسیس صنعت هوانوری هنوز به شکل اولیه خود باقی مانده اند. در اینجا 10 شرکت از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان که هنوز در حال فعالیت هستند، را معرفی نموده ایم.

KLM

سال تاسیس: 1919

اولین پرواز: مه 1920

مسافرانی که در سال 2018 با این شرکت هوایی جابه جا شدند: 34.2 میلیون مسافر

هلند به عنوان کشوری که زمانی عظیم ترین ناوگان تجاری در جهان را داشت، به نظر می رسد جز اولین کشورهایی بود که یک خط هوایی ملی تاسیس کرد و تبدیل به یک برند قوی شود که باید روی آن حساب ویژه باز کرد.

احتیاج به ارتباط آمستردام به آنچه که در آن موقع به عنوان هند شرقی هلند شناخته می شد، قطعا انگیزه قدرتمندی برای پرواز کردن KLM از زمین در روزهای اولیه خود بود. با وجود تاسیس رسمی این خط هوایی در اکتبر 1919، این خط هوایی تا 1920 شروع به فعالیت نکرد تا در مه 1920 با یک هواپیمای چهار نفره به نام دسویلند دی اچ. 16 (De Havilland DH)، پرواز به سوی فرودگاه کرودون لندن که اکنون تعطیل شده ، انجام داد.

در سال 1924 KLM پروازی را از آمستردام به باتاویا (Batavia) (نام قدیم جاکارتا) شروع کرد که طولانی ترین جهت هوایی جهان در آن موقع بود.. این شرکت در سال 1946 با استفاده از هواپیمای دی سی 4 (DC-4) اولین شرکت هواپیمایی اروپایی شد که پروازهای برنامه ریزی شده به نیویورک را شروع کرد.

تعهد KLM به نوآوری در طول تقریبا صد سال زندگی اش همواره ثابت بوده است. این مساله در خصوص ناوگان این شرکت نیز صادق است. این خط هوایی همچنین با معرفی اولین برنامه پرواز مبتنی بر رسانه های اجتماعی، پیشگامی خود را در استفاده از رسانه های اجتماعی نیز ثابت کرد.

Avianca

سال تاسیس: 1919

اولین پرواز: 1919

مسافرانی که در سال 2018 با این شرکت جابه جا شدند: 30.5 میلیون مسافر

این هواپیما در سال 1919 توسط مهاجران آلمانی در بارانکویلا (Barranquilla)، کلمبیا تاسیس شد و در ابتدا با نام SCADTA شناخته می شد و هواپیماهای Junkers F13 داشت که بعضی از آنها مجهز به شناور نیز بودند. با نزدیک شدن جهان به جنگ در اواخر دهه 1930، SCADTA به یک منبع نگرانی برای دولت ایالات متحده تبدیل شد، که نگران پیامدهای امنیتی ارتباطات خطوط هوایی با آلمان بودند.

شرکت هواپیمایی پان آمریکن ورلد ایرویز (Pan American World Airways) متعاقبا سهم کنترلی در این شرکت به دست آورد. و در سال 1949، شرکت SCADTA با شرکت هواپیمایی کلمبیایی SACO (Servicio Aéreo Colombiano) ادغام شد و نام فعلی خود را انتخاب کرد.

. مروزه، بعد از جذب چندین شرکت هواپیمایی در کشورهای همسایه، Avianca یکی از عظیم ترین گروه های هواپیمایی در آمریکای لاتین با 173 ناوگان هواپیمایی و شبکه ای از شرکت های تابعه است که تقریبا تمام قاره را در بر می گیرد.

کانتاس (Qantas)

سال تاسیس: 1920

مسافرانی که در سال 2018 با این شرکت جابه جا شدند: 55.3 میلیون مسافر

تعداد کمی از مردم خارج از استرالیا می دانند که کانتاس نماینده خط هوایی کویینزلند و قلمرو شاقتصادی (Queensland and NorthernTerritory Aerial Service) است. همان طور که از نامش پیداست، هدف اولیه این شرکت هواپیمایی ارائه خدمات به مناطق گرجهتی و کم جمعیت استرالیای شاقتصادی بود.

اولین هواپیمای این شرکت هوایی یک هواپیمای آورو 504 (Avro) بود که پیش از جنگ جهانی اول ساخته شده و تنها می توانست خلبان و یک مسافر را در آن جای داد. کانتاس توسط دولت استرالیا پس از جنگ جهانی دوم ملی و در دهه 90 خصوصی سازی شد.

زندگی کانگورویی این شرکت برای اولین بار در سال 1944 ظاهر شد و در ادامه به گسترش پروازها در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه و فراتر از آن انجام داد. امروزه شرکت کانتاس به عنوان حامل پرچم استرالیا و همچنین عظیم ترین شرکت هواپیمایی کشور و یکی از معروف ترین برند های جهانی نیز می باشد.

ایرفلوت (Aeroflot)

سال تاسیس: 1923

اولین پرواز: 1923

مسافران که در سال 2018 با این شرکت جابه جا شدند: به 55.7 میلیون مسافر

پرواز از مسکو به سوی نیژنی نوگورود (Nizhny Novgorod) که حامل شش نفر ( چهار مسافر و دو خدمه) در هواپیمای فوکر 13 بود، نشان از شروع خط هوایی اتحاد جماهیر شوروی و بعدتر، حامل پرچم فدراسیون روسیه بود.

این هواپیما که در اصل دابرولت (Dobrolet) نامیده می شد، در سال 1932 زمانی که دولت شوروی تصمیم گرفت تمام ناوگان هوایی غیرنظامی را تحت یک واحد قرار دهد، به نام ایرفلوت تغییر نام داد. پس از جنگ جهانی دوم، ایرفلوت به عظیم ترین شرکت هواپیمایی جهان تبدیل شد، زیرا سفر هوایی تنها وسیله حمل و نقل موجود برای ارتباط بین فضای وسیع اتحاد جماهیر شوروی بود. این شرکت هواپیمایی در سال 1956 توپولوف تو - 104 (Tupolev Tu) را معرفی کرد که اولین هواپیمای مسافربری جت پیروز بود.

در طول سال های جنگ سرد، ایرفلوت محدوده طولانی Il-62 را اداره می کرد که به وسیله مورمانسک (Murmansk)، در قطب شمال به کوبا می رسید و توپولوف تو - 144 (Tupolev Tu)، پاسخ اتحاد جماهیر شوروی به کنکورد بود.

این شرکت در دهه 90 میلادی از اتحادیه جماهیر شوروی جدا و به تعدادی از خطوط هوایی منطقه ای تقسیم شد. هسته اصلی این خط هوایی تحت کنترل روسیه درآمد و همچنان دولتی باقی ماند. این شرکت در دهه اول قرن بیست و یکم به لحاظ خدمات و ناوگان دچار تحول عظیمی شد. ایرفلوت امروزی شباهت کمی به شرکت قبلی خود دارد.

(Czech Airlines (CSA

سال تاسیس خطوط هوایی چک: 1923

اولین پرواز: اکتبر 1923

مسافران که در سال 2018 با این خط هوایی جا به جا شدند: 2.9 میلیون مسافر

فعالیت خطوط هوایی چک که به عنوان یک خط هوایی ملی برای کشور تازه بنیان چکسلواکی شروع شد، با جنگ جهانی دوم متوقف شود و این خط هوایی بعدا توسط دولت کمونیست پس از جنگ به کار گرفته شد.

در سال 1957، CSA پس از BOAC و ایرفلوت، سومین شرکت هواپیمایی بود که هواپیماهای جت را به کار می گرفت. این خط هوایی همچنین اولین هواپیمایی بود که یک ارتباط تمام جتی را بین پراگ و مسکو راه اندازی کرد.

در طول سال های جنگ سرد، CSA عملیات بسیار عظیمی را انجام داد که شامل ناوگانی با بیش از 21 هواپیمای دور برد ایلوشین II - 62 (Ilyushin Il) بود و همچنین شبکه گسترده ای که آمریکا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا را پوشش می داد.

متاسفانه این هواپیما دچار دو بدشانسی شد، اول اینکه به اولین هواپیمایی تبدیل شد که دچار هواپیماربایی شد و دوم اینکه سه فروند از هواپیما های آن در سال 1950 توسط فراریان به آلمان غربی برده شدند. همچنین این اولین خط هوایی بود که در حادثه ای در دهه 1970 کاپیتان خود را به دست یک آدم ربا از دست داد.

همانند بسیاری از خطوط هوایی ملی بلوک شرق سابق، CSA در طول دهه 90 تغییر نام داده، همچنین ساختارش را بازساری کرد و مدرن شد.

Finnair

سال تاسیس: 1923

اولین پرواز: مارس 1924

مسافران که در سال 2018 با این ایرلاین جا به جا شدند: 13 میلیون مسافر

برای کسانی که تعجب می نمایند که چرا کد خطوط هوایی فاینیر AY است، این کد از نامی قبلا این شرکت (نام قبلی این شرکت هوایی: Aero O/Y) که در سال 1953 به فاینیر تغییر نام داده، گرفته شده است. در طول 12 سال اول، این خط هوایی تنها هواپیماهای دریایی را اداره می کرد که به نظر یک انتخاب منطقی با توجه به دریاچه ها و رود های که سطح فنلاند را می پوشاند، بود.

در سال 1983، این شرکت اولین خط هوایی اروپایی بود که بدون توقف با هواپیمای دی سی - 10 (DC) به توکیو پرواز کرد. پنج سال بعد، فاینیر تنها شرکت هواپیمایی اروپایی بود که پرواز مستقیمی بین اروپا و چین را انجام داد.

این امر به موقعیت این شرکت هواپیمایی به عنوان کوتاه ترین دروازه بین اروپا و آسیا یاری کرد، که البته تا حدود زیادی به دلیل موقعیت هلسینکی بود.

خطوط هوایی دلتا

سال تاسیس: 1924

مسافرانی که در سال 2018 با این شرکت هواپیمایی جابه جا شدند: 192.5 میلیون مسافر

دلتا از یک عملیات کوچک در جنوب ترین نقطه آمریکا به عظیم ترین شرکت هواپیمایی جهان تبدیل شد. دو تصمیم مهم این شرکت هوایی باعث شد که دلتا در راس خطوط هوایی مهم جهان قرار بگیرد: خرید پروازهای ساحل شرقی پان امز (Pan Ams East Coast) و جهتهای اروپایی در اوایل دهه 90 و همچنین ادغام آن با خطوط هوایی شمال غربی (Northwest Airlines) در سال 2008.

امروزه دلتا یکی از عظیم ترین خطوط هوایی جهان از نظر مسافران برنامه ریزی شده می باشد.

خط هوایی صربستان (Air Serbia)

سال تاسیس: 1927

مسافرانی که در سال 2018 با این خط هوایی جابه جا شدند: 2.5 میلیون نفر.

خط هوایی صربستان ادعا می نماید که از چندین شرکت هواپیمایی که به عنوان حامل پرچم یوگسلاوی عمل می کردند ( برای همین کد این شرکت JU است) ، (شامل خط هوایی ایرفلوت از سال 1927 و جت ایرویز از سال 1948) شروع به فعالیت نموده است.

در طول سال های جنگ سرد، جت ایرویز یک شبکه پروازی گسترده را ایجاد کرد و تجهیزات را از شرق و غرب خریداری نمود، این در حالی بود که موقعیت این کشور به عنوان یک کشور غیر متحد در یوگسلاوی بود. پس از فروپاشی یوگسلاوی، جت ایرویز حامل پرچم صربستان شد. در سال 2013، خط هوایی الاتحاد 49 % از سهام این شرکت را خریداری کرد، همین امر باعث تغییرات بسیاری در عملیات این شرکت گشت و همچنین نام این شرکت نیز به خط هوایی صربستان تغییر کرد.

ایبریا (Iberia)

سال تاسیس: 1927

اولین پرواز: دسامبر 1927

تعداد مسافرانی که در سال 2018 با این ایرلاین جابه جا شدند: 20 میلیون مسافر

در گذشته یک شرکت خصوصی به نام ایبریا به مدت کوتاهی پس از راه اندازی تحت حمایت دولت نهاده شد و حمل و نقل پستی بین مادرید و بارسلونا را انجام می داد. پس از یک وقفه عملیاتی در اوایل دهه 1930، این شرکت توسط ملی گرایان در طول جنگ داخلی اسپانیا با یاری های آلمانی ها احیا شد.

پس از جنگ، ایبریا، که اکنون در دستان دولت بود، به عنوان حامل پرچم اسپانیا معرفی گردید. در سال 1946، این شرکت اولین خط هوایی بود که بین اروپا و آمریکای جنوبی پرواز داشت. این خط هوایی در سال 2001 خصوصی سازی شد و در سال 2010 برای ایجاد گروه خطوط هوایی بین المللی با خطوط هوایی بریتانیا ادغام گشت.

بریتیش ایرویز(British Airways)

سال تاسیس: 1919 (یا 1974)

اولین پرواز: اوت 1919 ( یا 1974)

مسافرانی که در سال 2018 با این خط هوایی جابه جا شدند: 44.1 میلیون مسافر

خطوط هوایی بریتانیا 45 سال پیش با ادغام چهار شرکت دیگر تشکیل شد: شرکت هواپیمایی بریتانیا در خارج از کشور (British Overseas Airways Corporation)، شرکت هواپیمایی بریتانیا اروپایی (British European Airways)، شرکت هواپیمایی کامبرین (Cambrian Airways) و شرکت هواپیمایی شمال شرقی(Northeast Airlines).

با این حال، این کشور در سال 2019 فعالیت صدساله و پیروزیت خطوط هوایی پیشین خود را جشن گرفت.

خطوط هوایی بریتانیا اعلام نمود که این خط هوایی در 25 آگوست 1919 در حالی شروع به فعالیت نموده که اولین پرواز بین المللی آن پرواز بین لندن و پاریس با یک مسافر و مقداری خامه دونشایر (Devonshire) و تعداد پرنده grouse را بوده است.

این شروع کار بود، نه شروع کار خطوط هوایی بریتانیا، بلکه حمل و نقل هوایی ملی این کشور را نشان می دهد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: گردشبان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107445

به "معرفی قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی دنیا که همچنان به کار خود ادامه می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی دنیا که همچنان به کار خود ادامه می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید