مقامات سلامت بین الملل: دنیا آمادگی مقابله را ندارد، هتل های جزایر قناری و اتریش قرنطینه شدند

به گزارش مجله سرگرمی، بروس ایلوارد از دفتر مرکزی سازمان بهداشت جهانی در ژنو از اقدامات شدید قرنطینه در چین قدردانی کرد.

مقامات سلامت بین الملل: دنیا آمادگی مقابله را ندارد، هتل های جزایر قناری و اتریش قرنطینه شدند

کرونای جدید با شیوع گسترده بیش از هزار نفر را در کره جنوبی آلوده کرد و در ایران نیز شایع شد. شیوع این بیماری در کشورهای خارج از چین هشدار جدید در مورد آماده نبودن جهان برای مهار این بیماری را افزایش داد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این ویروس با سرعت در بخشی از آسیا، اروپا و خاورمیانه گسترش یافت و باعث ابتلا به موارد جدید در چین شد.

بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک جهان به منظور گسترش بیشتر این بیماری واگیردار قرنطینه شدند. هتل های جزایر قناری و اتریش به دلیل احتمال آلوده شدن به ویروس کرونا به حالت قرنطینه درآمده و عملا بسته شده اند.

در ایران نیز 15 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان باخته اند. ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت کشور نیز از ابتلای خود به این بیماری اطلاع داد.

نقشه انتشار کرونا در جهان/ اینفوگرافی: خبرگزاری فرانسه

بروس ایلوارد از دفتر مرکزی سازمان بهداشت جهانی در ژنو که پروژه متخصصان بین المللی در چین را رهبری می نماید، از اقدامات شدید قرنطینه و مهار کرونا در این کشور قدردانی کرد.

او در این باره به خبرنگاران گفت: کشورهای دیگر آمادگی لازم برای مقابله با شیوع این بیماری را ندارند.

وی خطاب به کشورها گفت: شما باید برای مدیریت (کرونا) در مقیاس بزرگ آماده باشید و بسیار سریع اقدام وعمل کنید.

این ویروس تا به امروز بیش از 2715 نفر را کشته و بیش از 78 هزار نفر -در چین- را آلوده نموده است. بیش از 52 نفر بیمار کرونایی در روز چهارشنبه (7 اسفند 98) در چین جان باختند. این آمار کمترین میزان کشته شدگان در سه هفته گذشته به شمار می آید. از طرفی هیچ مرگ و میر ناشی از بیماری در خارج از استان هوبی (هه بی) چین گزارش نشده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین از کاهش تعداد مبتلایان به کرونا اطلاع داد و آمار موارد جدید را 406 نفر مطرح کرد. از این میزان تنها 5 نفر خارج از هوبی مبتلا شده اند. با این آمار اعتماد عمومی در بقیه استان های کشور چین نسبت به اپیدمی افزایش خواهد یافت.

ایتالیا از جان باختن 10 نفر و 300 مبتلا به کرونا اطلاع داده است. این کشور 11 شهر را به حالت قرنطینه درآورده و برای خالی کردن ورزشگاه های ورزشی بعضی از بازی های فوتبال سری A (آ) را لغو نموده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

در جهان خارج از چین، بیش از 40 نفر از ویروس کرونا جان باخته و حدود 2700 نفر مبتلا هستند.

این بیماری اینک به بیش از ده ها کشور رسیده و اتریش، کرواسی و سوئیس موارد جدیدی را گزارش داده اند.

کرونا اختلالات جهانی را افزایش داده است. بازاهای سهام در سراسر جهان به شکل بی سابقه ای درآمده و بسیاری از پروازها و رویدادهای ورزشی کنسل شده اند. مسافران نیز با محدودیت های خاص روبرو اند.

سازمان بهداشت جهانی به عنوان آژانس سلامت سازمان ملل، کشورها را به آمادگی بالقوه برای مقابله با این بیماری همه گیر دعوت نموده است.

سازمان بهداشت جهانی در مورد خطرات بیشتر برای کشورهای فقیر هشدار داده است.

افزایش در کره جنوبی

کره جنوبی در چهارشنبه از ابتلای 169 نفر به ویروس اطلاع داد و تعداد کل مبتلایان را 1146 نفر مطرح کرد. یازدهمین (11 مین) فرد در کره جنوبی براساس این بیماری جان داد و این کشور در خال حاضر پس از چین بالاترین میزان مبتلایان را دارد.

پلیس سواره نظام چین در آلتای به مناطق دورافتاده این کشور می رود و در مورد انتشار ویروس کرونا طلاع رسانی می نماید/ عکس: خبرگزاری فرانسه

90 درصد از مبتلایان جدید در کره جنوبی از شهر دئگو در استان گیونگ سانگ شمالی هستند. این شهر چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی است.

خیابان های این شهر که حدود 2.5 میلیون جمعیت دارد این روزها خالی شده و تنها می توان صف هایی را در برابر داروخانه ها برای خرید ماسک و ژل های ضدعفونی نماینده یافت.

ایران و ایتالیا

ایران اینک به عنوان مرکز ظهور ویروس در خاورمیانه به شمار می آید. در روز سه شنبه ایران از مرگ 3 بیمار دیگر کرونا اطلاع داد.

در ایتالیا بیش از 300 نفر مبتلا هستند و 11 شهر به حالت قرنطینه درآمده است. برای خالی ماندن ورزشگاه های ورزشی بعضی از بازی های فوتبال سری A (آ) و دیگر ورزش ها کنسل شدند.

بازگشت یک مرد جوان مبتلا از ایتالیا به کرواسی باعث ورود این ویروس به منطقه بالکان شد.

در آمریکا نیز ده ها مورد دیده شده است. مقامات بهداشت از مسئولان و مدارس خواسته اند تا برای جلوگیری از شیوع بیشتر از اجتماعات غیر ضروری را کنسل نموده و دورکاری را پیشه نمایند.

-

بیشتر بخوانید:

سازمان بهداشت جهانی: کرونا یک بیماری همه گیر جهانی نیست

در جهان کرونا زده چه می گذرد؟/ از ضد عفونی کردن مجلس کره جنوبی تا فروشگاه های خالی در ایتالیا (+عکس)

توصیه های سازمان بهداشت جهانی در مورد مقابله با ویروس کرونا

-

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72419

به "مقامات سلامت بین الملل: دنیا آمادگی مقابله را ندارد، هتل های جزایر قناری و اتریش قرنطینه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات سلامت بین الملل: دنیا آمادگی مقابله را ندارد، هتل های جزایر قناری و اتریش قرنطینه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید