بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران در گرگان به کار خود سرانجام داد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، آیین اختتامیه بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران، ظهر پنج شنبه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار گردید.

بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران در گرگان به کار خود سرانجام داد

کامران رهنما، دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران در این مراسم اظهار کرد: این همایش ملی که از پنجم شهریور در تالار خلیج فارس دانشگاه منابع طبیعی گرگان شروع گردیده تا امروز (هشتم شهریور) ادامه یافت.

وی گفت: پس از آنالیز آثار، 150 مقاله به صورت شفاهی و 720 مقاله به منظور ارائه در قالب پوستر در همایش پذیرفته و برخی از آن ها در این چند روز ارائه شد.

رهنما توضیح داد: این همایش بهانه ای برای گردهمایی سرمایه های علمی و ملی کشور و تبادل اطلاعات بین آن ها بود.

وی بیان نمود: نشست های علمی، سخنرانی کلیدی، بحث و تبادل نظر در قالب میزگرد و کارگاه های مختلف و بازدید از باغات و مزارع انجام شد.

تذکر مطالب مسئولان را هوشیار می نماید

در ادامه، رئیس کنگره گیاه شناسی ایران برگزاری این همایش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: استقبال خوبی از کنگره صورت گرفت و در برخی از سمپوزیوم ها استقبال به قدری بود که جایگاه خالی یافت نمی شد.

بهمن پارسی گفت: تذکر و یادآوری این مسائل، انعکاس این مطالب در جامعه و دوباره بازگو کردن آن برای اشخاصی که قانونگذار و سیاست مدار هستند باعث می گردد تا آن ها هوشیار گردیده و نتیجه حاصل گردد.

وی اضافه کرد: تعداد دانشجویان رشته گیاه پزشکی زیاد است و باید وزارت علوم در این زمینه اقدامی انجام دهد.

پارسی گفت: دفتر کنگره در تهران فعال خواهد بود و شرکت نمایندگان در کنگره اگر سوال و مشکلی دارند می توانند از آن جا به کار خود رسیدگی نمایند.

گفتنی است که این کنگره هر دو سال یک بار برگزار می گردد.

از محورهای این دوره کنگره می توان به مشکلات گیاه پزشکی، دانه های روغنی، کنترل بیولوژیک آفات، بیمارگرهای گیاهی و علف های هرز و مدیریت مصرف آفت کش ها در اکوسیستم های کشاورزی اشاره نمود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1930

به "بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران در گرگان به کار خود سرانجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران در گرگان به کار خود سرانجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید