فراوری خودروهای ناایمن متوقف می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از صداوسیما، نیره پیروزبخت با بیان اینکه تغییری در برنامه اجرایی کردن استانداردهای 85 گانه خودرویی به وجود نیامده است اضافه نمود:آمادگی داریم به خودروسازان و هر واحد تولیدی دیگر برای ارتقای کیفیت، مشاوره دهیم اضافه نمود: اگرچه راضی نیستیم صنعت ما آسیب ببیند اما در درجه اول، سلامت و ایمنی مردم مهمتر است ­بنابراین از یک دی ماه، استانداردهای 85­ گانه را اجرایی می کنیم.

فراوری خودروهای ناایمن متوقف می گردد

وی اضافه نمود: با خودروسازان و وزارت صنعت در حال هماهنگی هستیم تا از یک دیماه­ که بازرسی ها در راستای­ استاندارد­های 85 گانه، آغاز می گردد در هر کدام از خودروها به یقین برسیم که نمی تواند ­این استانداردها را بگذراند ­و شرایط نا ایمنی را برای مردم فراهم می نماید ­توقف فراوری این دسته از خودروها را اعلام کنیم.

پیروزبخت با بیان اینکه البته این رویه زمان براست گفت: ممکن است خودروهایی­ از همین الان این استانداردها­ را پاس کنند­ یا دارا باشند، ممکن است خودرویی یک ماهه­ ­استاندارد را پاس کند اما خودروی دیگر همان واحد یک سال بعد پاس کند اما اگر پس از مدتی معین گردد شرایط آن خودرو اجازه پاس کردن 85­ گانه را نمی دهد آن­ موقع فهرست آن خودروها را اعلام­ و فراوریشان را متوقف می کنیم.

وی اضافه نمود: البته تا زمانی که آنالیز می کنیم فراوری خودرو ادامه ­دارد اما بعد از گذراندن استانداردهای 85 گانه، خودروهای فراوریی­ وارد بازار می گردد.

رئیس سازمان ملی استاندارد درباره مصوبه اخیر هیئت مقررات زدایی مبنی بر کاهش 8 در هزار هزینه خدمات استاندارد کالاها گفت: چیزی را که هیئت­ مقررات زدایی درباره کاهش هزینه خدمات استاندارد از 8 درهزار­ به مقدار کمتر مصوب نموده، بدون موافقت سازمان استاندارد بوده است اما ما قبلاً در آنالیز و تصویب­ کارمزد خدماتی سازمان، برای واحدهای فراوریی، این تسهیلات را قائل شدیم­ که ­برای واردات مواد اولیه و واسطه ای، 8 در هزار ­به 4 در هزار کاهش یابد.

پیروز بخت با بیان اینکه برای بقیه کالاها این 8 در هزار اعمال می گردد اضافه نمود: این 8 در هزار مصوبه شورای عالی استاندارد را دارد بنابراین، سازمان و یا کارگروه دیگری نمی تواند بدون طی مراحل در­ شورای عالی استاندارد این کاهش را اعلام کند.

وی ادامه داد: با بسته حمایتی جدید استاندارد، بخشی از مقررات را حذف کردیم یعنی در این بسته، به واحدهای فراوریی­ اعلام کردیم واردات مواد اولیه و واسطه ای در گمرک با ماندگاری­ بالا روبرو نمی گردد.

پیروزبخت با بیان اینکه به سازمان استاندارد در قانون بودجه به عنوان سازمان درآمد - هزینه نگاه گردیده و برمبنای در آمدهای مان بودجه را پیش بینی نموده اند گفت: استاندارد، سازمان نظارتی است این طور نباید باشد که اگر درآمدش کاهش­ یافت بودجه اش هم کاهش یابد آن وقت تکلیف سلامت مردم و ­کنترل های بازار چه می گردد؟­

وی اضافه نمود: ­اگر این قول را به ما­ بدهند ­که اعتبارات لازم برای کارهای استاندارد داده گردد ما حرفی نداریم و کاهش هزینه خدمات استاندارد را برای واحدهای فراوریی اعمال می کنیم، اما این موضوع هم ­باید در کارگروه فنی شورای عالی استاندارد و سپس در شورای عالی استاندارد تصویب گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1601

به "فراوری خودروهای ناایمن متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودروهای ناایمن متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید