شهرزاد سرمربی کویت شد، فدراسیون از خواب پرید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، سمیرا شیرمردی، شهرزاد مظفر بعد از اینکه با تیم فوتسال بانوان ایران به قهرمانی جام ملت های آسیا رسید، چندان مورد توجه قرار نگرفت. او نه تنها از سوی فدراسیون فوتبال با پیشنهاد تمدید قرارداد روبرو نشد، بلکه حتی در تیم های باشگاهی هم درخواستی نداشت و بدون تیم ماند. البته فدراسیون فوتبال ظاهرا به دنبال تمدید قرارداد مظفر بود اما فکر می کرد همیشه برای این کار زمان هست و نیازی نیست این کار را الان انجام دهند. غافل از اینکه شهرزاد مظفر از سوی فدارسیون فوتبال کویت با پیشنهاد خوبی برای راهنمایی تیم فوتسال بانوان این کشور روبرو شد. پیشنهادی خوب که باعث شد مظفر آن را بپذیرد و حالا به دنبال درخشش در فوتسال کویت باشد و البته ثابت کردن توانایی بانوان ایرانی در ورزش.

شهرزاد سرمربی کویت شد، فدراسیون از خواب پرید

بعد از جام ملت های آسیا وقتی تیم فوتسال بانوان ایران قهرمان شد، خیلی ها به سراغ آنها رفتند تا خاطرات خوش این موفقیت را با هم مرور نمایند. یکی از سوالاتی که اکثر ملی پوشان تیم ایران پرسیده می شد این بود که آیا پیشنهاد خارجی دارند یا نه. فرشته کریمی، سارا شیربیگی، نسیمه غلامی و بقیه بازیکنان بارها با این سوال روبرو شدند اما این سوال معمولا از شهرزاد مظفر سرمربی تیم فوتسال ایران پرسیده نمی شد چون همه می دانستیم حضور مربیان ایرانی در دیگر کشورها خیلی سخت است و خیلی ها آن را محال می دانستند اما حالا مظفر این طلسم را شکست و سرمربی تیم فوتسال بانوان کویت شد. سرمربی موفق و جوانی که با تیم ایران افتخارات بزرگی به دست آورد. آن هم با تمام مشکلاتی که داشت.

نکته جالب این است که ظاهرا مسئولان فدراسیون فوتبال ایران نمی خواهند باور ندارند، مظفر راهی کویت گردیده و تا 2 سال آینده نمی تواند راهنمایی تیم کشورمان را به عهده بگیرد. لیلا صوفی زاده نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال بعد از اینکه از عقد قرارداد شهرزاد مظفر با کویت آگاه شد، بدون اینکه بخواهد آن را باور کند، گفت: شهرزاد مظفر همچنان یکی از گزینه های تیم ملی است. معمولاً در 6 ماهه دوم سال به دلیل درگیری بازیکنان با لیگ برتر، اردوهای تیم ملی ماهی یک بار برگزار می گردد و همچنین با توجه به اینکه نزدیک ترین رویداد ما در مسابقات آسیایی حدود دو سال آینده است، بنابراین هنوز زمان باقی است. ما نمی توانیم مربیان را الزام کنیم در چنین شرایطی در اینجا بمانند، در حالی که گزینه های خوبی هم از نظر اقتصادی و هم شرایط حرفه ای برای آنها پیش آمده.

اگرچه صوفی زاده نمی خواست باور کند شهرزاد مظفر فعلا نمی تواند سرمربی تیم فوتسال ایران باشد اما این سرمربی قرارداد 2 ساله خود با کویت را رسما امضا نموده بود. همین صحبت ها هم باعث شد مظفر با صوفی زاده تماس تلفنی داشته باشد و از شرایطش بگوید تا مبادا منتظر او بمانند: صوفی زاده به من لطف دارد اما من با ایشان تلفنی صحبت کردم و گفتم با کویت قرارداد دارم. متاسفانه به دلیل بندهایی که در قراردادم با فدراسیون فوتبال کویت وجود دارد امکان همکاری هم زمان با تیم دیگری را ندارم.

انگار دیگر برایمان عادت گردیده وقتی استعدادی را از دست می دهیم تازه یادمان می آید باید قدر او را می دانستیم. بعد از آن هم فقط حسرت می خوریم. حسرتی که فایده ای ندارد. شهرزاد مظفر در حالی راهی کویت گردیده بود که هیچ مذاکره ای از سوی فدراسیون فوتبال برای تمدید قراردادش صورت نگرفت. نکته جالب این است که مظفر با وجود درخششی که با تیم ایران در آسیا داشت، حتی در لیگ ایران هم بدون تیم ماند: سال جاری نتوانستم تیم باشگاهی بگیرم و شرایط کاری ام مثل سال های گذشته نبود که برایم جای نگرانی داشت. مساله بعدی این بود که نزدیک به 20 سال در ایران و در رشته های فوتبال و فوتسال مربیگری کردم، تیم های ملی و باشگاهی را داشتم و قهرمانی آسیا و طلا، نقره و برنز آسیا را با ایران کسب کردم و احساس کردم شاید وقتش رسیده که شرایط، فضا و چالش جدیدی را در شغلم تجربه کنم. قراردادم با فدراسیون فوتبال ایران هم تا 31 اردیبهشت 97 بود که بعد از آن تمدید نشد.

به هر حال شهرزاد مظفر، سرمربی و البته مدیر فنی تیم های فوتسال بانوان کویت گردیده تا تجربه جدیدی به دست بیاورد. کویتی ها به مظفر پیشنهاد قرارداد 4 ساله داده بودند اما او تصمیم گرفت فعلا با آنها قرارداد 2 ساله امضا کند تا بعد از آن در مورد 4 ساله شدن آن تصمیم بگیرد: واقعیت این است که فدراسیون فوتبال کویت پیشنهاد قرارداد 4 ساله به من داد اما پیشنهاد دادم این قرارداد دو ساله بسته گردد. قرارداد ما به گونه ای تنظیم گردیده که در صورت رضایت طرفین به مدت دو سال دیگر تمدید می گردد. کویتی ها با حسن نیت با من برخورد کردند. در کل همه چیز خیلی سریع پیش رفت و قرارداد را امضا کردیم.

مظفر با این چالش جدید، حالا کار سختی دارد. او می داند در کویت توقعات از او بالا است. در حالی که آنجا استعدادهای فوتسالی زیادی ندارد و کشف آنها کاری سخت و زمان بر خواهد بود. البته شاید خیلی ها فکر می نمایند کویت امکانات خیلی خوبی هم دارد که این مساله توقعات را خیلی بیشتر بالا می برد اما ظاهرا شرایط اینطور نیست: امکانات آنطور که فکر می کنید نیست. ضمن اینکه الان تیمی وجود ندارد و باید کم کم آن را تشکیل بدهیم. در ایران استعدادهای زیادی وجود دارد که یک نعمت بزرگ است اما در کویت باید کار را از صفر آغاز کنم. هنوز تیمی تشکیل نگردیده و باید همه این کارها را انجام دهیم.

الان دغدغه مهم مظفر علاوه بر اینکه می خواهد موفق باشد و ثابت کند در کویت هم می تواند این روند را ادامه دهد، کسب افتخار برای ایران است. او می خواهد ثابت کند بانوان ایرانی هم در ورزش حرف های زیادی برای گفتن دارند و می توانند به خوبی بدرخشند. مظفر عزم خود را جزم نموده تا با قدرت کارش را آغاز کند و به موفقیت های بیشتری برسد. به موفقیت های با عنوان سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال بانوان کویت.

9-1

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3209

به "شهرزاد سرمربی کویت شد، فدراسیون از خواب پرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرزاد سرمربی کویت شد، فدراسیون از خواب پرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید