ورودی پایانه مرزی دوغارون باید یکپارچه گردد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیری مواردی را در مرز دوغارون مهم اعلام کردو گفت: ورودی پایانه مرزی دوغارون باید یکپارچه گردد و منافع شخصی بر آن حاکم نباشد. اگر قرار است منفعتی در کار باشد الزاما برای منطقه هزینه گردد.

ورودی پایانه مرزی دوغارون باید یکپارچه گردد

به گزارش خبرنگاران- منطقه خراسان، عبدالهاشم حسن نیا، در نشستی در پایانه مرزی دوغارون اظهار کرد: مورد دیگر وضعیت سالن مسافری در این منطقه که با کمبود منابع روبرو است و نسبت به ورود و خروج مهاجران بسیاری که از این مرز تردد می نمایند مناسب نیست و در آخر منطقه مرزی مشترک بین ایران و افغانستان که با مشکل مالکیت روبرو است باید ساماندهی شود. در این خصوص هرتعداد کانکس که کشور همسایه اعلام نموده است باید از طریق ایران فراهم شود تا بدین وسیله حسن نیت خود را به کشور مقابل ثابت کرد.

وی گفت: توسعه و آبادانی در این منطقه که پیشانی کشور محسوب می شود با وجود پتانسیل های لازم از جمله مشکلات موجود در افغانستان سبب رشد اقتصادی در شرق کشور خواهد شد.

در ادامه این نشست جلیل رحیمی دنیا آبادی، نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس گفت: تمام مراحل اولیه و اقدامات لازم جهت لایحه منطقه آزاد دوغارن انجام گرفته و در اولین فرصت برای صدور رأی نهایی تحویل مجلس می شود و مردم این شهرستان شاهد تبدیل منطقه ویژه دوغارون به منطقه آزاد خواهند بود.

رحیمی دنیا آبادی اظهار کرد: مرز دوغارون تنها معبر رسمی شرق کشور است توسعه و رشد آن آبروی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به حجم بالای مسافر و کالا در این پایانه اعلام کرد: کمبود فضای مناسب در این منطقه باید زودتر آنالیز شود. کشور افغانستان با حدود 30 میلیون جمعیت فرصت مناسبی برای رشد اقتصادی ایران به شمار می رود برای رسیدن به این مهم باید در توسعه مرز دوغارون کوشش بیشتری انجام شود.

در ادامه کریم نوایی نظامی، مدیر پایانه مرزی دوغارون با ارائه گزارشی از رشد صادرات در این پایانه، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 204 هزار و 137 تن انواع کالا از این پایانه مرزی به کشور افغانستان صادر گردیده است.

وی اضافه نمود: این رقم نشان می دهد در این معبر بیشتر صادرات صورت می گیرد و واردات ما بسیار کم است. سال گذشته ترانزیت ورودی و خروجی از این معبر به بیش از 997 هزار و 884 تن انواع کالا در قالب 48 هزار و 388 دستگاه کامیون ترانزیت رسید.

نوایی نظامی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی دوغارون اظهار کرد: این پایانه رده دوم صادرات و پنجم ترانزیت خروجی را در بین پایانه های مرزی کشور دارد و 15 درصد از سهم صادرات را از آن خود نموده است.

دیدار با فرماندار، شهردار و رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای تایباد و آنالیز مشکلات جاده ای در این شهرستان، بازدید از پایانه مرزی و گمرک دوغارون از اهم برنامه های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان مرزی بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1967

به "ورودی پایانه مرزی دوغارون باید یکپارچه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورودی پایانه مرزی دوغارون باید یکپارچه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید